Pārtikas produkti acu veselībai

uzturs

Tāpat kā cilvēks ēd pārtikas produktus, lai iegūtu uzturvielas, vitamīnus un citus mikroelementus organisma pilnvērtīgai funkcionēšanai un veselībai, tā arī iespējams pastiprināti ēst konkrētus pārtikas produktus, tādējādi uzlabojot konkrētu orgānu stāvokli un darbību.

Šajā gadījumā runāsim par acu veselību un pārtikas produktiem, vitamīniem un mikroelementiem, kuru lietošana uzturā ilgtermiņā var uzlabot acu vispārējo veselību un līdz ar to arī redzi.

Acs, tāpat kā jebkas cilvēka organismā, laika gaitā zaudē savu struktūru, tonusu, vingrumu, tādējādi pakāpeniski zaudējot arī savas funkcijas. Pastiprināti lietojot uzturā konkrētas uzturvielas, iespējams šo novecošanās procesu aizkavēt.

Nevar nepieminēt, ka ne vien uzturam ir būtiska nozīme organisma vispārējā veselībā, bet arī kopējam dzīvesveidam, tāpēc tiks minēti arī konkrēti dzīvesveida paradumi, kas var veicināt acu veselību.

  • Ēdiet pēc Vidusjūras diētas principiem, proti, ēdiet daudz svaigus, vēlams, dabiski audzētus augļus un dārzeņus, pākšaugus, zivi un olīveļļu, turklāt, to visu iespēju robežās gatavojot paši.
  • Dienā uzņemiet vismaz 70 – 80 gramus kvalitatīvas olbaltumvielas, jo, kā rāda pētījumi, nereti tieši olbaltumvielu deficīts ir vainojams pie acu veselības problēmām.
  • Atmetiet smēķēšanu, jo tā ne vien negatīvi ietekmē visu organismu, bet arī cigaretēs esošais kadmijs nogulsnējas uz acu lēcām, radot neskaidru redzi.
  • Lietojiet uzturā spinātus un visu veidu kāpostus, kuru sastāvā ir daudz luteīna. Daudz luteīna ir arī zivīs, vīnogās, kukurūzā, kā arī olu dzeltenumā. Luteīns ir iedarbīgākais antioksidants, kas iedarbojas uz acīm.
  • Dienā uzņemiet vismaz 6 mg astaksantīna, kas ir spēcīgs antioksidants, kas uzlabo redzes asumu. Astaksantīns atrodams krabjos, omāros, garnelēs, lasī un citās rozā un sarkanas krāsas jūras veltēs.
  • Ēdiet zilas krāsas pārtikas produktus, kuros ir daudz antocianīdu, kas uzlabo acs radzenes pigmentu un palīdz labāk redzēt krēslā. Antocianīds atrodams tādos zilas un lillā krāsas augļos, dārzeņos un ogās kā, piemēram, mellenes, zilenes, sarkanās vīnogas, kazenes un īpaši – krūmmellenes.
  • Izvairieties no jebkāda veida saskarsmes ar svinu, kas var veicināt kataraktas veidošanos.
  • Izvairieties no ultravioletā starojuma, valkājot brilles, jo spilgta saules gaisma un ultravioletais starojums arīdzan var veicināt kataraktas veidošanos.
  • Nodarbojieties ar jebkāda veida fiziskajām aktivitātēm, kas samazina visu veidu acu problēmas.
  • Visos iespējamos veidos, gan dabīgi, gan sintētiski, uzņemiet tādus vitamīnus kā A, C, E vitamīnus, beta karotīnu, cinku, taurīnu, EPA un DHA taukskābes, varu, luteīnu un zeaksanatīnu, kas uzlabo redzes asumu.