Vingrinājumi redzes uzlabošanai

vingrinajumi acim

No anatomijas viedokļa skatoties, acis darbojas, pateicoties acu muskuļiem, bet, kā zināms, muskuļi ir jātrenē. Ja acu muskuļu tonuss ir labs, tad arī redze ir laba. Turpinājumā tiks aplūkoti vingrinājumi acu muskuļu un līdz ar to arī redzes uzlabošanai. Kā rāda pieredze, cītīgi un ilgstoši pildot šos vingrinājumus, iespējams ievērojami uzlabot redzi.

  • Šos vingrinājumus ieteicams izpildīt no rīta vai vakarā pirms gulētiešanas.
  • Katrs vingrinājums ir jāatkārto 5-30 reizes.
  • Vingrinājumus nedrīkst izpildīt pārlieku strauji – kustībām ir jābūt līganām, bet starp vingrinājumiem acis ir jāpamirkšķina, lai tās neizžūtu.
  • Vingrinājumu izpildīšanas laikā ir jānoņem brilles vai jāizņem kontaktlēcas.
  • Tāpat kā sportā, arī acu vingrinājumos ir jāsāk ar mazumiņu, pakāpeniski slodzi palielinot, lai sākumā acis nepārpūlētu un nepanāktu pretēju efektu vēlamajam.
  1. Skatīšanās laukā pa logu

    Izveidojiet no plastilīna vai kāda cita līdzīga materiāla nelielu punktiņu un pielipiniet to pie loga rūts stikla. Izvēlēties laukā pa logu kādu tālu objektu un pāris minūtes skatieties uz to. Pēc tam pārceliet skatienu uz pielīmēto punktiņu, uz kuru arī skatieties pāris minūtes. Tādā veidā pastāvīgi mainiet skatīšanās objektu. Vēlāk šo vingrinājumu ir iespējams nedaudz sarežģīt, fokusējoties jau uz 4 vai vairāk objektiem tālumā.

  2. Masāža

    Sēdiet ar taisnu muguru un attēlojiet pārbiedēta cilvēka skatienu. Pēc tam spēcīgi aizžmiedziet acis uz 5 sekundēm un tad atkal atveriet tās plaši vaļa. Šo vingrinājumu atkārtojiet 8-10 reizes.

  3. Hidromasāža

    No rīta un vakarā izskalojiet acis. No rīta – sākumā ar samērā karstu ūdeni, bet pēc tam ar samērā aukstu ūdeni. Vakarā pirms miega – sākumā ar diezgan aukstu ūdeni, bet pēc tam ar diezgan karstu ūdeni. Šādai skalošanai ir kontrastdušas efekts, kas uzlabo acs apasiņošanu.

  4. Bildes zīmēšana

    Aizveriet acis un pāris minūtēm un iedomājieties kaut ko patīkamu. Lai pastiprinātu efektu – sarīvējiet savā starpā plaukstas un pieveriet acis ar siltām plaukstām tā, lai pirksti un pieres krustotos.

  5. Acu šaudīšanās
  • Skatieties uz leju un augšu ar maksimāli lielu amplitūdu;
  • Riņķojiet skatienu no labās uz kreiso pusi un pēc tam otrādi;
  • Zīmējiet ar skatienu kvadrātu;
  • Skatieties pa labi un pa kreisi;
  • Zīmējiet ar skatienu rombu;
  • Zīmējiet ar skatien gan horizontāli, gan vertikāli vērstas bantītes;
  • Zīmējiet ar skatienu gan vertikāli, gan horizontāli vērstus “S” burtus;
  • Zīmējiet ar skatienu horizontālus puslokus – sākumā no labās uz kreiso pusi, bet pēc tam no kreisās uz labo pusi;
  • Virziet skatienu pa diagonāli – sākumā no kreisā apakšējā uz labo augšējo stūri, bet pēc tam no labā apakšējā uz kreiso augšējo stūri;
  • Tuviniet un attāliniet rādītājpirkstu vai, piemēram, kādu rakstāmpiederumu acīm maksimāli tuvu un maksimāli tālu, neatlaižot no tā skatienu;
  • Imitējot taureņa spārnu vicināšanu, bieži mirkšķiniet acis.