Kontaktlēcu lietošana pie datora ekrāna

kontaktlēcu ielikšanaDatori un jebkuri citi monitori, kā televizori un mobilie telefoni ir ļoti nogurdinoši acīm, un mūsdienās, kad vidējais cilvēks pavada aptuveni 3 mēnešus gadā pie kāda no šiem ekrāniem šī problēma ir nonākusi daudzu acu ārstu un speciālistu redzes lokā.

Būtībā skatoties jebkurā ekrānā jūsu acis tiek vairāk piepūlētas, kā lasot grāmatu, vai kādu citu printētu materiālu, jo uz monitora ekrāna pixeļi, no kā sastāv ekrāns ir gaišāki pašā to centrā , bet tie mazliet samazinās spožumā uz tā pixeļa malām. Tieši šī gaismas samazināšanās dod efektu, kad visu burtu un bilžu pašas ārējās malas nav ļoti precīzi nodefinētas un jūsu acīm ir ļoti jāpiepūlas, lai spētu koncentrēties un izlasīt tekstus un izprast pilnībā visas bildes un grafikas. Kompjūteru monitori un televizori arī veicina acu atūdeņošanos jeb žūšanu, jo skatoties šajos ekrānos mēs mirkšķinām mūsu plakstiņus pat 5 reizes retāk, kā tas būtu normāli. Normālos apstākļos mēs nomirkšķinām acis aptuveni ik pēc 5 vai 6 sekundēm, bet pie kompjūtera ekrāna šis skaitlis var būt no 20 līdz 30 sekundēm, un šajā laikā acis jau ir paspējušas mazliet izžūt un var rasties diskomforta un graušanas sajūta. Ar šādām problēmām mēs saskaramies gan valkājot brilles, gan kontaktlēcas un pat nenēsājot nekādus redzes pastiprinošus līdzekļus, bet tieši valkājot kontaktlēcas jūs varat izjust vislielāko diskomfortu, jo pašas lēcas nereti jau normālos apstākļos spēj kairināt acis tieši ar šo atūdeņošanās problēmu, un ja jūs pie šādiem ekrāniem mirkšķināt pat līdz pat 5 reizēm retāk, tad jūs varat iedomāties, kas notiks pēc 9 stundu darba dienas nemitīgi sēžot pie datora ekrāna. Lai palīdzētu un saudzētu savas acis, jums nepieciešams piekopt dažus paņēmienus, kuru precīza izpilde var ļoti spēcīgi uzlabot jūsu acu fizisko stāvokli un tie ir:

Ik pēc 20 minūtēm paņemiet pāris minūšu pauzi: Šāds paņēmiens ļaus jūsu acīm atpūsties ik pēc šīm 20 minūtēm , un kaut vai jūs atpūtināt tās tikai vienu vai divas minūtes, dienas laikā , ja jūs strādājat 9 stundas tas būs vismaz 27 reizes, kas tad arī palīdzēs jūsu acīm palikt mitrām un neiekaist.

Novietojiet datoru pareizā pozīcijā: datora monitoram vajadzētu būt tieši vertikālā 90 grādu leņķi, skatoties no jūsu galvas, lai jūsu acīm nebūtu visu laiku jāliecas uz leju vai augšu un tās varētu turēties vienā līmenī. Šī prakse tiek piekopta ergonomisku dator-galdu izveidē, un kā redziet tad ne tikai jūsu ķermenis būs jums pateicīgs, bet arī jūsu acis!

Novietojiet monitoru uz tumša fona: Ja jūsu datora monitors atradīsies uz gaiša fona, jūsu acis var tikt vēl vairāk piepūlētas, jo ja jūs paskatāties nost no monitora, tās atkal var apžilbt un arī atstarojošie gaismas stari no šīs monitora aizmugures sienas var nokļūt jūsu acī vēl vairāk pastiprinot šo atūdeņošanos.
Mirkšķiniet biežāk: Šis var šķist visnenoderīgākais padoms, bet tas tomēr ir visefektīvākais, un ja jūs kaut nedaudz piedomāsi par šo mirkšķināšanas biežumu jūs pilnīgi intuitīvi sāksit mirkšķināt biežāk un tas dienas beigās var novest pie komforta sajūtas, nevis iekaisušām acīm.

Kā redzat, lēcu lietošana pie datora ekrāna var būt negatīva un jūs varat saņemt sliktu diskomforta sajūtu, bet ja jūs piekopsit šos iepriekš minētos paņēmienus, jums nebūs jāuztraucas par jūsu acu veselību ne ar kontaktlēcām, ne bez tām.