Redzes vingrinājumi 3. daļa

Ikvienam būtu labi iepazīties ar vingrinājumiem, kuri palīdzēs jūsu acu darbībai. Daži profilaktiskie vingrinājumi un to pamatprincipi:

Lai acis saglabātu spēju pielāgoties apkārtējai pasaulei un palīdzēt uztvert apkārtējo vidi dažādos attālumos, katru dienu jācenšas skatīties gan uz tuvumā esošiem objektiem, gan objektiem, kas atrodas tālāk.

Ja tiek veikts darbs, kad acis ilgstoši jāsasprindzina uz tuvumā esošiem priekšmetiem, tad acis ik pa brīdim būtu jāatpūtina. Piecdesmit minūšu laikā nepieciešams darbu pārtraukt uz 5 minūtēm, lai atpūtinātu acis un tās izvingrinātu.

Lai vieglāk mainītu acs fokusu, tad ir jāmirkšķina acis. Acu mirkšķināšanai arī palīdz acu mitrināšana, kas palīdzē uz īsu laiku acīm atpūsties. Jāatceras, ka cieša skatīšanās un bieža nemirkšķināšana piepūlē acis un ir liela iespējamība, ka tās sāks ātri vien sāpēt.

Šie vingrinājumi ir jāveic tieši tādēļ, lai ļautu acu muskuļiem atjaunot koordinācijas spēju, kā arī lai tām būtu vieglāk pielāgoties konkrētajam darba uzdevumam.

Ja jūs strādājat darbā, kur nepieciešama ilgstoša acu piepūle tuvumā, strādājot ar datoru vai lasot grāmatas, tad vingrinājumi ir jāiekļauj savas ikdienas dzīves sastāvā. Protams, ja nevēlaties izjust diskomfortu vai doties pie acu ārsta ar problēmu sarakstu.

Lai iekļautu vingrinājumus savā ikdienā, tad sākumā varat izmēģināt vienkāršus un interesantus vingrinājumus. Kad būs redzams rezultāts, tad būs iespēja painteresēties par sarežģītākiem un interesantākiem vingrinājumiem.

Savai redzei un tās stāvoklim ir jāpievērš liela uzmanība. Jāizvērtē, kuros brīžos ir vieglāk strādāt, vieglāk saskatīt konkrētus priekšmetus un kad ir grūtāk to izdarīt.
Vingrinājumi spēs atpūtināt un atspirdzināt acis, vingrinājumi stiprina jūsu acu muskuļus, kā arī palīdz pasargāt no diskomforta un galvas sāpēm. Pirmais uzdevums pirms vingrinājumu veikšanas – nomazgāt seju un tai skaitā acis ar aukstu ūdeni. Plaukstās var ieliet aukstu ūdeni, tad tajās iemērkt acis un pamirkšķināt pāris reizes. Otrais uzdevums – viegli, ne ar lielu spēku pamasēt ciet aizvērtas acis, kā arī ap acīm esošo sejas daļu. Pēdējais solis pirms uzvedumu veikšanas – aizklāt acis ar plaukstām, bet neizdarot spiedienu. Aizklāt acis tā, lai varētu skatīties tumsā. Jāpiemin, ja tumšāks būs, jo būs labāka iespēja atpūtināt acis. Tāpat šo vingrinājumu var veikt, lai atpūtinātu ne tikai acis, bet arī visu ķermeni. Ceturtais uzdevums – vingrinājumi.

Pirmais vingrinājums – skats uz augšu, tā noturēt 5 sekundes. Atpūtināt acis. Skats lejup, tā noturēt 5 sekundes. Šis vingrinājums jāatkārto 5 reizes, tad dažas sekundes jāmirkšķina acis.

Otrais vingrinājums – Skats uz kreiso pusi – 5 sekundes. Acu atpūta. Skats uz labo pusi – 5 sekundes. Atkārtot 5 reizes, tad dažas sekundes jāmirkšķina acis.