Redzes vingrinājumi

Loti bieži cilvēki apzinās, ka strādājot vai veicot kādu darbu tuvumā, viņu redze tiek sasprindzināta un tādēļ acis ātri nogurst. Tomēr, ne katrs pēc kāda laika atpūtina acis. Ja acis ir nogurušas, sāpīgas vai miglainas, nav iespējams veikt pilnvērtīgu darbu. Karu dienu ir jāsabalansē darbs, ja tiek ilgi strādāts pie datora vai arī ilgstoši lasītas grāmatas. Darbs ir jāsabalansē ar atpūtas pauzēm, lai acis nenogurdinātu pārāk bieži. Pretējā gadījumā ir iespējama redzes pasliktināšanās, kā arī rodas diskomforta sajūta. Šīs sekas apgrūtinās darīt jūsu darbu, tādēļ jau laicīgi jāparūpējas par seku novēršanu.

Ir jārūpējas par sevi jau laicīgi, jānovērš iespējamā diskomforta sajūta, kā arī ilgstoši nevajadzētu sasprindzināt acis ar darbu tuvumā tām. Pašam cilvēkam ir jābūt vēlmei sev palīdzēt, jo neviens cits to nedarīs. Redzes speciālisti nevarēs palīdzēt, kad būs redzamas un jūtamas sekas. Katram cilvēkam personīgi ir jāvēlas atvieglot savu ikdienu, novērst radušās sāpes vai to iespējamo parādīšanos. Cilvēks ir pietiekoši attīstījies, lai spētu noteikt, kad ir pietiekami darbs padarīts un kad nepieciešama acu atpūta. Dienā ir jāatrod laiks, lai atpūtinātu acis, jo, ja tas netiks darīts, tad sekas būs redzamas jau pēc neilga laika.

Ja jūs veicat darbu, kur nepieciešama ilgstoša redzes sasprindzināšana vai jūs strādājat ar priekšmetiem, kas ilgstoši atrodas tuvumā, tad jāapmeklē redzes speciālists. Pie redzes speciālista jums būs iespēja pārbaudīt redzes funkcionalitāti, kā arī jums varēs izvērtēt piemērotāko redzes korekciju. Tā pat speciālists spēs novērtēt jūsu redzes spēju pielāgoties ilgstošam darbam tuvumā,

Tā pat kā visā ķermenī, arī acīs atrodas daudzi mazi muskuļi, kuru spējas veikt ilgstošu saspringtu darbu ir ierobežotas. Jo ilgāk mēs nodarbinām savus redzes muskuļus, jo retāk aizmirstam par to atslābināšanu un izvingrināšanu. Ja tiek aizmirsts veidot mazas pauzes darba laikā, tad pēc kāda laika var rasties acu apsārtums, graušana acīs, to miglošanās, kā arī var rasties smaguma sajūta acīs. Pie šiem diskomforta faktoriem klāt nāk arī muguras sāpes un pat galvas sāpes.

Nākamais, kas cilvēkam ir jāatceras ir sava darba režīma sakārtošana, darba dienā ietverot vairākas pauzes, kad tiek izvingrinātas vai vienkārši atpūtinātas acis. Tādā veidā uzlabojot sava darba kvalitāti un izvairoties no diskomforta. Redzes vingrinājumi var būt visdažādākie, toties tos var iedalīt divās grupās pēc to būtības un darbības: Profilaktiskie – vingrinājumi, kurus ir iespējams veikt ikvienam. Šo vingrinājumu mērķis ir muskuļu darbības sabalansēšana, tādā veidā atjaunojot koordinācijas spēju un pielāgošanās spēju. Šie vingrinājumi nodrošina skaidru redzi. Otrie ir ārstnieciskie vingrinājumi – vingrinājumu komplekss ar redzes specifiskiem vingrinājumiem. Šis vingrinājumi ir paredzēti atbilstoša redzes traucējuma novēršanai, ja traucējums ir radies kādas slimības vai traumas dēļ. Tā pat iemesls var būt arī saspringtas redzes slodze un citi faktori.

Turpinājums nākamajā rakstā.