Saudzējiet redzi

Jāatceras par acīm un to drošību arī spēlējot kādas sporta spēles vai arī ķīmijas stundās, kad acīs var iekļūt dažādas kaitīgas vielas. Ja jūsu darba dienā jūs ļoti ilgu laiku pavadāt pie datora, televizora vai grāmatām, tad nepieciešams pareizs apgaismojums. Labs apgaismojums ir tāds, kad jūsu darbavietai nekrīt virsū ēna un tas ir pietiekami spilgts. Jāatceras arī pat pārtraukumiem darba laikā, jo, ja redze ir ilgi piepūlēta, tad tai ir vajadzīga atpūta, lai nerastos redzes problēmas. Jāatpūtina ne tikai redze, bet arī viss ķermenis, lai atbrīvotos no saspringuma. Acis jāaizsargā ar kvalitatīvām saulesbrillēm, lai saules stari netraumētu acis ar ultravioletajiem stariem. Par šo ir īpaši jāuzmanās, jo kaitīgais starojums var iekļūt jūsu acu zīlītēs, kuras ir paplašinātas tumšo stikliņu dēļ.

Ja ir novērotas sliktas pārmaiņas redzē, tad nekavējoties jādodas pie acu ārsta un jāizstāsta par visām jūtamajām problēmām. Ārsts jums veiks pārbaudi un ieteiks labāko risinājumu, lai nokļūtu pie vēlamā rezultāta – vingrinājumi, brilles vai lēcas. Jūs droši savam ārstam varat jautāt, lai jums iemāca redzi nostiprinošus vingrinājumus, jo ja acis nav ļoti sabojātas, tad to vēl var izlabot ar vingrinājumiem, lai nebūtu jālieto brilles. Ir ne tikai jārūpējas par redzi, to aizsargājot, bet arī jālieto vitamīnus. Gan acīm, gan organismam ir nepieciešami vitamīni un minerālvielas, lai varētu ķermeni saglabāt veselu. Visnozīmīgākie vitamīni acīm ir vitamīns A,C, E un arī cinks ar selēnu.

Šos vitamīnus ir iespēja sameklēt vairākos ikdienā lietojamos produktos:
A vitamīns ir iegūstams vairākos dārzeņos kā burkānos, to sulā, smiltsērkšķos, dažādos augļos un to sulā, kā arī ķirbjos un spinātos. C vitamīnu ir iespēja iegūt citrusaugļos kā apelsīnos, to sulā. C vitamīns sastopams arī kivi, dzērvenēs, brokoļos, kolrābjos un zemenēs. Noderīgais E vitamīns sastopams olās, gurķos, zemesriekstos, kviešu dīgstos un to eļļā, kā arī zaļo lapu salātos un dārzeņos. Cinks atrodams ir spinātos, sēklās, kivi, kazenēs, kā arī dažādos riekstos. Toties selēnu būs iespēja uzņemt ar olām, ķiplokiem, banāniem, zivīm, kivi, kā arī ar Brazīlijas riekstiem.

Redzi uzlabot var ar vairākiem paņēmieniem, bet jāatceras, ka tas jāsāk darīt laicīgi.